miercuri, 23 ianuarie 2013

Gand bezmetic in fapt de seara






Pretind ca ma luminez pe zi ce trece! Ca am o optica mai buna asupra vietii in societate si a vietii mele particulare.

Imi spun ca am mai invatat o lectie, ca m-am mai deprins de vreun chitibus al vietii, ca am mai jucat o carte ba mai buna, ba mai rea.

Si acum ma intorc la primul cuvant si incerc sa-l definesc in context.

Cuvantul: PRETIND


Maine-poimaine schimb prefixul. Am varsta balansului incert dintre femeie si copil. Am varsta in care mama ma dadaceste ca la 14 ani si-mi da suturi in fund spunandu-mi ca-n viata sunt pe cont propriu.


Experimentez sentimente puternice: Iubesc lucid, dar imi permit si fantasme.

Iubesc din admiratie si pentru ca sunt, la randu-mi, admirata.
(Am scris de curand in agenda: "Iubesc plenar intr-un sistem amorf.")
In fiecare zi, cand ma trezesc de dimineata, imi propun sa-mi impart rezonabil viata intre activitatiile premergatoare profesiei, voluntariat, El si apoi Eu.

Pretind ca voi reusi. Mi-o spun in fiecare dimineata, pentru ca in fiecare seara sa realizez ca echilibrul perfect e utopie, ca e minciuna colosala pe care o infulec cu nesat in aventura mea prin viata.

Pretind ca iubesc in egala masura cu ratiunea si cu inima si ca ratiunea dramuieste actiunea sentimentelor.

In seara asta m-am simtit tulburata pentru ca o clipa mi-am dat seama ca nu m-am facut bine inteleasa si ca imprecizia mea ar fi putut fi judecata, analizata, despicata in patru si catalogata nejusta.
Am resimtit handicapul pe care il are un pictor fara maini, un fotograf orb, un dansator paralizat.
Mi-am cerut scuze. Mii de scuze.
Mi s-a spus ca e un fleac, mi s-a spus sa nu-mi fac griji, ca vorbele mele sunt intelese.

In van.

Pretindeam ca sunt rationala, dar sentimentalul ma podidea- ma podidea odata cu lacrimile.

"-Te sun eu in 5 minute.
-Nu, vorbim acum!"

Multumesc pentru un "nu" categoric!
Multumesc pentru fermitate!

Multumesc pentru ca ma trezesti din gandurile mele si ma faci sa realizez ca uneori analizez prea mult si ca uneori nu trebuie sa-mi cer scuze minute in sir
.
Multumesc, de asemenea, pentru ca esti ratiunea mea atunci cand eu sunt un vortex sentimental si pentru ca ma faci sa realizez ca drumul de la "pretind" la "adevar" nu e un drum atat de lung.



Niciun comentariu: