marți, 4 iunie 2013

ASISTENTELE LA COZI, INCOLONEAZA BABE SI NEROZI

           Sunt in sesiune. Si orice activitate este cu mult mai placuta decat aceea de a invata. Si cum in sesiune se gaseste mereu timp pentru nimicuri absolut necesare, am ales sa merg sa-mi fac analizele. -Unde? -Le medicul de familie.
          Cabinet in apartament de bloc. Ora 8. Trei babute cocarjate asezate reglementar pe scaune (o sa intelegeti de ce spun reglementar). Patru cucoane dolofane postate pe culoarul ingust in fata camerei de recoltare. Eu- in centrul lor emotionata la culme. Nu mi-e frica de ace, nu mi-e frica de sange, dar ma infioara imaginea acului in pielea mea translucida. Si, in plus, niciodata nu am intalnit o asistenta care sa-mi gaureasca mainile de mai putin de 5 ori pana sa reuseasca sa umple o eprubeta.
          Doctora boscorodea din cabinetul de alaturi. Asistenta care trebuia sa preleveze sange intarzia. Conform doctorei, era plecata la nu stiu ce pacient "tare nazuros". PROBABIL, O VIATA INTREAGA DE PLATIT TAXE PESTE TAXE PENTRU SERVICII MEDICALE DEFECTUASE TE MOTIVEAZA SA FII NAZUROS....PROBABIL... (In orice caz, m-a enervat tupeul.)
         Ora 9. Slava Cerurilor! Apare asistenta, pe numele ei de gazela -Anca.O scumpete de fata cu picioare in X si par slinos prins in clamute-flutursi.- ILAR. Si, draga de ea, se apuca sa incoloneze toate babele si nerozii adunati prin jur ca doar... ASISTENTELE LA COZI, INCOLONEAZA BABE SI NEROZI.
         Sa le fi vazut, saracele babute cum intrau cu haina si trasta pe-un umar si cu manecile sunetecate- Ti se rupea inima. Si Anca noastra racnea cat o tinea pieptul: "Lucrurile pe scaun!!!MAI REPEDE!!!" Si babuta tremura din toate incheieturile si executa ce-i spunea Ancuta... . Se ridica, apoi, cu mana arcuita si soldurile contorsionate si-i indesa o hartie de 5, de 10 lei. Si asa Ancuta noastra isi indulcea vocea si scuipa cu greu un "Saru' mana".
        Mi-a venit randul. "Tu, Diana, esti cu probleme!" <<Mda... m-am nascut cu un picior mai lung si unul mai scurt si cu obrazul prea subtire pentru ca o palma zdravana sa-ti ricoseze drept in fata, am gandit.>>  La mana stanga nu am vene. Dovada: doua gaurele, nicio picatura. "Tie n-am cum sa-ti iau sange!" Imi pastrez calmul privind cu greu la mana mea intins frecata indelungat cu spirt si tamponata cu vata. Ii spun:"Mai incearca...". Anca stramba din nas... Eu:"Si daca da acum masina peste mine si am nevoie de-o perfuzie, ce naiba imi fac doctorii?! Doar nu ajung direct la cateter..". Anca se enerveaza si-mi smuceste mana dreapta. Uite ca de aici curge sange... Trei eprubete. Rosu si proaspat.

Ce am vrut sa spun cu acest episod? Am vrut sa repet ceea ce stie tot romanul: E JALE...



Niciun comentariu: